Praca zdalna owiana jest wieloma mitami, dla niektórych to czas na przysłowiowe umycie okien czy też poruszanie myszką, by system uznał, że pracujemy. A dla innych to z kolei czas pełny efektywnej pracy, bo domowe warunki zapewniają ciszę i...
Powszechnie znamy wiele stylów przywództwa, najbardziej rozpowszechnionymi stylami jest zarządzanie demokratyczne, liberalne oraz autokratyczne. Jak wiadomo, każde ma swoje wady i zalety, mniejsze bądź większe. Styl zarządzania zależy też od kultury organizacji oraz rodzaju zadań i osób, które w...
Można śmiało powiedzieć, iż każdy z nas może zostać liderem, ale czy skutecznym i takim, za którym zespół będzie podążać, a zadania realizowane będą z satysfakcją? Słuchając mitów i opowieści różnych treści, zasłyszanych od osób pracujących w różnych organizacjach,...
Biznesplan kojarzy nam się z narzędziem, które zarezerwowane jest dla dużych przedsiębiorstw, korporacji, nowo powstałych organizacji i firm zatrudniających wielu pracowników. Natomiast, teoria wskazuje, iż biznesplan powinien być sporządzony w przypadku każdej firmy, a nawet instytucji państwowej i to...
Brak samodyscypliny w zarządzaniu czasem prowadzi do odkładania najważniejszych spraw na później. Ciągłe działanie w podobny sposób wchodzi w nawyk, dlatego należy za wszelką cenę unikać zwlekania i odkładania najpilniejszych spraw na później. Prokrastynacja to nic innego jak nawyk...
Skuteczne gospodarowanie czasem pozwala skupić uwagę na kluczowych zadaniach, zwiększa produktywność człowieka oraz pozwala unikać niewłaściwego wykorzystania czasu. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu sobą w czasie, człowiek potrafi sprecyzować, co jest dla niego ważne zarówno w pracy, jak i w życiu...
Zarządzanie zespołami bez względu na ich liczebność bazuje na czterech podstawowych filarach: planowanie, organizacja, kontrolowanie i motywowanie.  Jeśli lider jest skuteczny w tych czterech obszarach to możemy mówić o zespole zmotywowanym oraz efektywnym. Jednak i takie zespoły mają tak...
Oferta szkoleń biznesowych dostępnych na rynku jest bardzo bogata i różnorodna. Wielu z nas nie wie jakie szkolenie wybrać, a przede wszystkim, które z nich zapewni oczekiwany efekt. Zdaje się, iż odpowiedź na to pytanie zaczyna się na literę...
Mówiąc o udzielaniu feedbacku czy przeprowadzaniu ocen pracowniczych koncentrujemy się na rozwoju osobistym, celach, podsumowaniach i ocenach. Często zapominamy o najbardziej podstawowym i skutecznym narzędziu zarządzania czyli o pochwale. Stosowanie pochwał ma kluczowe znaczenie. To  dzięki nim wyrażamy uznanie...
Nowy Rok to czas, w którym poza formułowaniem postanowień oraz celów na nadchodzące 12 miesięcy, często robimy podsumowania. W gąszczu tabelek przedstawiamy statystki i oceniamy efekty pracy. Podsumowania te, dotyczą także oceny pracy i stopnia realizacji powierzonych obowiązków przez...