Ze względu na niską efektywność, techniki: „wydawania poleceń” opracowano teorię delegowania zadań i obowiązków. Delegowanie zadań w krótkiej definicji to nic innego jak zlecanie pracy innym.  W praktyce wydaje się to oczywiste, po prostu: „idź i zrób” ale nawet...
Komunikacja to podstawa naszego życia. Często nie zdajemy sobie sprawy, że to najważniejsza umiejętność. Jest ona wykorzystywana wszędzie i każdego dnia. Funkcjonując w społeczeństwie nie da się uniknąć komunikacji interpersonalnej gdyż jest to niezbędne narzędzie do porozumiewania się. Posiadanie...
Poruszając tematykę komunikacji interpersonalnej wiele mówi się na temat technik przekazywania informacji - jak mówić i w jaki sposób formułować komunikaty. Natomiast warto mieć na uwadze, iż nie jest to jedyny składnik efektywnego porozumiewania się.  Drugim elementem komunikacji jest...
W życiu codziennym przejmujemy się zbyt dużą ilością spraw np. pogodą, korkami, dziurą ozonową, życiem celebrytów czy też plotkami. Takie rozmyślania są oczywiście naturalne, natomiast zaliczane są one do działań męczących i w dodatku mało produktywnych. Co więcej, często...
W swoim życiu zazwyczaj przybieramy pewne pozy i prezentujemy charakterystyczne dla siebie sposoby zachowania. Wśród nich możemy wyróżnić postawę reaktywną - potocznie nazwaną narzekaniem i postawę proaktywną - skoncentrowaną na działaniu. Te dwie postawy różnicują ludzi pod względem sposobu podejścia...
Właściwie na większości szkoleń jak i spotkań ustala się ich zasady przebiegu oraz organizacji. Czasem może być to umowa niespisana ale wyrażona przez prowadzącego werbalnie i ogólnie obowiązująca. Innym razem może być to spisany i zaakceptowany przez uczestników kontrakt...
Pracując w zespołach, pracownicy naturalnie wchodzą w różne role grupowe. To jaką funkcję będą pełnili w zespole zależy od rodzaju zadania, struktur panujących w organizacji oraz stopnia znajomości siebie nawzajem. Z rolami grupowymi można się spotkać pełniąc funkcję trenera,...
Obecnie w światowych korporacjach panuje trend pracy zespołowej oparty na działaniu synergii. Co jest procesem bardzo owocnym, gdyż co dwie głowy to nie jedna. W dużej mierze działamy i żyjemy w grupie, która rządzi się swoimi prawa. A rytm...
Komunikacja ma dwie składowe - umiejętność mówienia oraz umiejętność słuchania. O ile ta pierwsza nie stanowi dla nas żadnej trudności, to ta druga nieraz jest poważnym wyzwaniem. A jak wiadomo kluczowym elementem skutecznego porozumiewania się jest właśnie umiejętność słuchania....
Spotkania biznesowe kojarzą nam się przede wszystkim z pożeraczami czasu i stresem. A przecież wiadomo, że osoby na stanowiskach managarskich większą ilość swojego czasu pracy spędzają właśnie na spotkaniach. Szacuje się, że stanowi to około 25% całego czasu poświęconego...