Codziennie mamy do czynienia z dużą ilością różnego rodzaju zadań, spotkań, rozmów telefonicznych, ale zdarza się bardzo często tak, że i tak na koniec dnia, mimo tego, że wydaje nam się, iż nie marnowaliśmy cennego czasu pracy, nie czujemy...
Często słyszymy zdania typu: „Dziś jest nieodpowiedni czas – zacznę od jutra”, „Mam za dużo spraw na głowie, nie mam czasu, by teraz to zrobić”, „Zrobię to na pewno jutro”.  W takich sytuacjach mamy do czynienia z prokrastynacją. Problem...
Propozycja awansu na managera często jest przełomem w karierze zawodowej. Na tym stanowisku kieruje się pracą całego zespołu i ponosi za niego odpowiedzialność, co jest nie lada wyzwaniem. Dla jednych to trudna droga prowadząca do kolejnych sukcesów, a dla...
Każda firma, która chce być organizacją przedsiębiorczą, musi się otwierać na zmiany, a nawet tych zmian poszukiwać i traktować je jako okazje, a nie zagrożenia. Niepowodzenia wdrażanych zmian, często wynikają z utrwalonych wzorców zachowań u pracowników, które zwykle pozostają w nowych warunkach niezmienione. Być może wynika to...
Zespół to grupa ludzi, którzy mają wspólny i precyzyjny cel, charakteryzująca się przy tym jasnym podziałem ról, zadań i odpowiedzialności. Zespół umożliwia: wzajemne uzupełnianie się kompetencjami, gromadzenie i analizowanie większej ilości informacji, łączenie potencjałów w rozwiązywaniu złożonych problemów oraz wzajemne motywowanie i wspieranie się w działaniu. Podstawą działania zespołu...
Czy 8 godzin to długi okres czasu? Na pierwszy rzut oka wydaje się,  że to godziny w których można naprawdę wiele zrobić. Po przyjściu do pracy okazuje się jednak, iż wiecznie brakuje nam od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu minut...
Zmiany technologiczne, gospodarcze jak i demograficzne wymuszają na przedsiębiorcach bardzo szybkie reakcje w zakresie obsługi klienta, poprawy jakości świadczonych usług czy sposobu podejścia do pracowników. Widzimy, że od 2013 roku o sukcesie firmy w dużym stopniu może decydować sposób...
Najważniejszym zadaniem komunikacji wewnętrznej (zwanej inaczej wewnętrznym PR-em) jest zadbanie o to, aby każdy kto związany jest z organizacją w jakimkolwiek stopniu otrzymał kompletne, dokładne i rzetelne informacje we właściwym czasie. Zadbanie o prawidłową komunikację wewnątrz organizacji jest najprostszą...
Twórcze myślenie to jeden ze sposobów efektywnego rozwoju osobistego, w którym masz możliwość połączyć przyjemne z pożytecznym, dać ponieść się własnej wyobraźni oraz korzystać ze wszystkich możliwych narzędzi. Według badań przeprowadzonych przez IBM w 2010 roku, kreatywność jest najważniejszym atrybutem...
Dyscyplinowanie pracowników jest wyzwaniem każdego kierownika i mimo, że na pierwszy rzut oka wydaję się to być prostym zadaniem to w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Popularne wezwanie na dywanik często jest niezbędne w przypadku kiedy zatrudniony nie wywiązuje się...