Jeszcze 30 lat temu nikt nie słyszał o spotkaniach firmowych, których głównym celem było rozwijanie wiedzy zatrudnionych zarówno z zakresu kompetencji miękkich, jak i fachowych.  Dotychczas popularne były konferencje i wyjazdy integracyjne, które nie były nakierowane na zdobywanie wiedzy....
Codzienne życie dostarcza nam dużej dawki stresu, bez względu na to, czy tego chcemy, czy nie. To, na co mamy wpływ, to sposób reagowania na spotykające nas stresujące sytuacje. Jak wskazują badania stres związany z pracą stanowi drugi najczęściej zgłaszany problem...
Dla wielu interesantów, wizytówką firmy jest dział sprzedaży oraz marketingu, ponieważ pracują tam osoby, które czynnie uczestniczą w kontakcie z klientem, często nawiązując z nim bezpośredni kontakt. Działania reklamowe takie jak spoty telewizyjne, ulotki,  ogłoszenia w środkach masowego przekazu,...
Znane przysłowie "co dwie głowy, to nie jedna" sugeruje, że w pojedynkę trudniej jest podejmować aktywność czy rozwiązywać zadania. Dużo lepiej jest pracować w grupie, gdzie mamy możliwość konfrontowania ze sobą różnych poglądów i perspektyw, co pozwala na generowanie...
Pomimo niestymulującego procesy twórcze postępowania, istnieje wiele blokad w myśleniu, tłumiących kreatywność. Uświadomienie sobie tego, co ogranicza naszą twórczość, stanowi podstawę do dalszej pracy nad jej rozwijaniem. Warto zadać sobie pytanie, czy nie mamy wewnętrznego przekonania o braku pomysłowości....
Kreatywność wydaje się być jedną z najbardziej pożądanych cech nie tylko w zatrudnieniu, ale także i poza nim. To umiejętność patrzenia na sprawę z różnych perspektyw, przy jednoczesnym dostrzeganiu wielości możliwych rozwiązań. Kreatywność, czy inaczej ? myślenie twórcze, można...
Przed managerami, liderami zespołów czy właścicielami różnych przedsiębiorstw stawiane są bardzo wysokie wymagania, w których należy brać na siebie dużą odpowiedzialność, być odpornym na stres i ciągle podążać ścieżką indywidualnego rozwoju. Przywództwo, zarządzanie zasobami ludzkimi czy obrotami firmy możliwe...
Wyobraź sobie, że wybierasz się na ryby. Zdecydowałeś, że dziś będziesz łowił płotki, a do nich ? jak wiadomo ? potrzeba niewielkiej przynęty. Innym razem, masz ochotę na złowienie karpia. Wiesz, że to większa ryba, dlatego też potrzebujesz czegoś...
Jeśli na Twoich barkach jest wiele zadań, masz wrażenie, że z niczym się nie wyrabiasz, a do tego o niektórych rzeczach zapominasz, nieuniknione wydaje się wprowadzenie zasad planowania. Planowanie i organizacja czasu pozwalają na efektywniejszą pracę z prostego względu...
Najbardziej znanym i sprawdzonym przez wszystkich praktyków biznesu narzędziem do tworzenia strategii marketingowych czy planów biznesowych jest analiza SWOT. SWOT to akronim angielskich wyrazów:  strenghts (mocne strony),  weaknesses (słabe strony),  opportunities (szanse) oraz threats (zagrożenia). Poza tymi czterema wymiarami,...