Szkolenie Budowanie pozycji działu HR, jako partnera w biznesie i kontroling personalny
TERMIN: 03.12.2015 - 04.12.2015 09:00 - 17:00
MIEJSCE: Chmielna 132/134, 00-805 Warszawa
CENA NETTO:
BRAK MIEJSC
Zmiany na rynku pracy oraz rosnące znaczenie inwestycji w zasoby ludzkie, stawiają ciągle nowe wyzwania w zarządzaniu zasobami ludzkimi. By realizować cele organizacji, dział HR musi sięgać wciąż po nowe rozwiązania, szukać innowacji, pełnić funkcję strategiczną. Determinuje to także konieczność tworzenia wewnątrzorganizacyjnego partnerstwa i wyjaśniania zarządowi i kadrze kierowniczej, jak te wszystkie inwestycje w ludzi przekładają się na realizację celów biznesowych firmy.
Warsztat daje możliwość poznania i zrozumienia nowych trendów w zakresie roli działu HR w organizacji, zarządzania kulturą organizacyjną, wiedzą i jakością kapitału ludzkiego w organizacji.
Podczas warsztatu wykorzystujemy między innymi grę GALIMATIAS.
- PRACA ZESPOŁOWA
- SKUTECZNA KOMUNIKACJA
- ZARZĄDZANIE PROCESAMI
UDZIAŁ W SZKOLENIU POZWOLI ROZWINĄĆ UMIEJĘTNOŚCI:
- Tworzenia partnerskich relacji w organizacji oraz budowania roli działu HR w organizacji jako Partnera Biznesowego.
- Definiowania roli i zadań HR w firmie adekwatnie do strategii i potrzeb.
- Planowania wszystkich funkcji i zadań ZZL.
- Wykorzystania nowych metod działania i reguł efektywności biznesowej obszaru HR w biznesie.
PROGRAM SZCZEGÓŁOWY
STRATEGICZNY WYMIAR ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJACH
- Po co firmie HR? – definicja i znaczenie funkcji personalnej.
- Cele zarządzania zasobami ludzkimi.
- Procesy personalne w firmach.
- Organizacja procesów personalnych podmioty i zakresy odpowiedzialności.
- Zarządzanie polityką personalną i rola eksperta HR w organizacji.
CONTROLLING PERSONALNY, JAKO NARZĘDZIE ZARZĄDCZE. PODSTAWOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCIOWE
- Idea controlingu personalnego i jego najważniejsze obszary.
- Kapitał ludzki i metody jego wyceny.
- Nowoczesne mierniki wartości kapitału ludzkiego i ich praktyczne zastosowanie.
- Benchmarki w obszarze personalnym i ich zastosowanie.
DZIAŁ HR, JAKO STRATEGICZNY PARTNER W BIZNESIE
- Zmiana roli HR w organizacji i trendy na przyszłość.
- Model organizacji działów ZZL – jak najlepiej dopasować go do wymogów organizacji.
- ?W czym mogę pomóc?? – zasady efektywnej współpracy na linii HR ? biznes.
- KPI, ROI, raporty… czyli nielubiany controlling personalny.
- Jak zbudować wartość dodaną, a grzechy główne HR-owców.
- Jak zadbać o pozytywny wizerunek HR w firmie? Elementy PR.
- Idea Biznes Partneringu HR.
- Obsługa klienta wewnętrznego w HR.
- Budowanie i podtrzymywanie relacji z menedżerami i pracownikami.
- Uwiarygodnianie działań personalnych w oczach menedżerów liniowych i zarządu oraz pracowników.
PLANOWANIE ZATRUDNIENIA I REKRUTACJA NOWYCH PRACOWNIKÓW
- Koszty wymiany pracownika na stanowisku pracy.
- Analiza kosztów rekrutacji – główne pozycje kosztowe w rekrutacji. Główne pozycje kosztowe w selekcji.
- Planowanie i monitoring kosztów rekrutacji i selekcji, raportowanie z wykonania rekrutacji i selekcji oraz związanych z tym kosztów.
- Koszty rekrutacji i selekcji a późniejsze koszty personalne.
- Koszty adaptacji nowego pracownika.
- Jawne i ukryte koszty współpracy z firmami rekrutacyjnymi.
- Wskaźniki fluktuacji. Analiza fluktuacji.
EFEKTYWNOŚĆ PRACOWNIKÓW
- Planowanie celów i planowanie wyników oraz związane z tym nagradzanie za efekty.
- Planowanie, monitorowanie i rozliczanie celów i wyników.
- Zamknięte i otwarte systemy premiowe / prowizyjne / nagrodowe a budżet wynagrodzeń.
- Szacowanie, monitorowanie i rozliczanie budżetu nagrodowego (premie, prowizje, nagrody).
SZKOLENIA I ROZWÓJ PRACOWNIKÓW
- Kształtowanie polityki szkoleniowej, jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej.
- Diagnozowanie luk kompetencyjnych i ich wycena.
- 3 poziomy potrzeb szkoleniowych – efektywna identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych (techniki, narzędzia i współpraca z menedżerami), jako podstawa do efektywnego zarządzania działalnością rozwojową oraz budżetem na ten cel
- Zasady budowania planów szkoleniowych w organizacji.
- Główne pozycje kosztowe w obrębie szkoleń i rozwoju.
- Tworzenie planu i budżetu szkoleń, monitoring planu i budżetu szkoleń, raportowanie z wykonania planu i budżetu szkoleń.
- Międzyokresowe rozliczenie kosztów szkoleń i rozwoju.
- Ewaluacja szkoleń w modelu 4 poziomowym.
- Odroczone wyniki biznesowe szkoleń i rozwoju.
ZARZĄDZANIE ROZWOJEM PRACOWNIKÓW:
- Talent w organizacji – definicja, cele i zasady programów Top Talents
- Pozyskiwanie i diagnozowanie pracowników o najwyższym potencjale – narzędzia i techniki
- Projektowanie i wdrażanie indywidualnych ścieżek rozwoju, monitoring postępów
- Efektywna współpraca z menedżerami w obszarze zarządzania rozwojem pracowników
BUDOWA SYSTEMU OCEN PRACOWNIKÓW
- Cele, metody i zasady oceniania pracowników
- Definiowanie kryteriów oceniania (kompetencje i mierniki efektów)
- Przygotowanie kwestionariuszy oceny pracowników
- Wykorzystanie wyników oceny pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi
BADANIE SATYSFAKCJI PRACOWNIKÓW
- Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy
- Tworzenie arkusza oceny satysfakcji z pracy
- Wykorzystanie wyników badania satysfakcji z pracy
INNE TERMINY
Brak szkoleń spełniających podane kryteria.
Przejdź do kalendarza szkoleń lub wprowadź inne słowa kluczowe.
REJESTRACJA NA SZKOLENIE
Aby zarejestrować się na szkolenie wypełnij pola poniższego formularza rejestracji, a następnie naciśnij przycisk WYŚLIJ ZGŁOSZENIE. Możesz również wypełnić i wysłać na nasz adres e-mail szkolenia(at)okti.pl zeskanowany FORMULARZ PDF. W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny pod numerami +48 519 734 643 lub +48 503 185 645.
Rejestrując się na szkolenie akceptujesz warunki Regulaminu szkoleń.
REJESTRACJA ON-LINE
Rejestracja na to szkolenie jest już zamknięta.