Szkolenie Komunikacja w życiu osobistym

Szkolenie Komunikacja w życiu osobistym

Szkolenie Komunikacja w życiu osobistym

TERMIN: 26.11.2018 - 27.11.2018 09:00 - 17:00
MIEJSCE: Chmielna 132/134, 00-805 Warszawa
CENA NETTO: BRAK MIEJSC

JAK ZWIĘKSZYĆ OSOBISTĄ EFEKTYWNOŚĆ?

Kompetencje społeczne i emocjonalne decydują w największym stopniu o odnoszonych sukcesach w pracy i życiu osobistym, dowodzą tego badania przeprowadzone w wielu instytutach takich jak: Hay & Mac Bee, oraz Uniwersytet Harvarda. Tymczasem wciąż pokutuje pogląd, że to wiedza ekspercka i IQ jest czynnikiem wystarczającym do tego, aby być efektywnym. Wśród wymienionych kompetencji, komunikacja oparta na partnerskiej relacji „w stosunku do innych, oraz w stosunku do siebie samego” pomaga w osiąganiu efektywności osobistej.

Parafrazując słowa Jordiego Savalla, „kiedy coś robię ? oddaję się temu bez reszty”, można powiedzieć, że komunikacja oparta o uważność na reakcje własne i reakcje drugiej osoby jest czynnikiem sukcesu oraz przyczynia się do poczucia wewnętrznego spełnienia. Tak zwane optymalne doświadczenie, Flow, to przykład uskrzydlającej komunikacji i automotywujących działań.

Uczestnicy tych warsztatów mają okazję nie tylko przyjrzeć się działaniu zespołu i na własnej skórze doświadczyć reakcji osób na różne rodzaje komunikatów, ale również popracować nad własnymi kompetencjami społecznymi w relacji z drugą osobą i małą grupą społeczną. Może to stanowić okazję do zastanowienia się nad własnymi nawykami komunikacyjnymi, oraz własnymi postawami pojawiającymi się w różnych okolicznościach, takich jak na przykład krytyka. Będzie to okazją dotarcia do źródeł własnych reakcji ? archaicznych wzorców postępowania, które powtarzane w życiu dorosłym stanowią nie raz przeszkodę w budowaniu otwartych i partnerskich relacji interpersonalnych.

UDZIAŁ W SZKOLENIU POZWOLI ROZWINĄĆ UMIEJĘTNOŚCI:

  • Stosowania pozytywnej komunikacji i nieoceniającego stylu komunikowania się.
  • Uważności i koncentracji.
  • Aktywnego słuchania z wykorzystaniem narzędzi komunikacji.
  • Spójnej komunikacji na poziomie mowy ciała i komunikatów werbalnych.
  • Rozpoznawania ograniczeń w komunikacji.
  • Rozpoznawania typów komunikacji.
  • Nawykowego dostosowania komunikacji do typu odbiorcy.
  • Postępowania w sytuacjach konfliktowych w relacji.
  • Budowania poczucia własnej wartości.
  • Definiowania źródeł archaicznych nawyków komunikacyjnych.
  • Asertywnego sposobu obrony przed krytyką i odpowiedzi na atak.
  • Asertywnej klaryfikacji, asertywnej odmowy.

PROGRAM SZCZEGÓŁOWY

KOMUNIKACJA W ŻYCIU OSOBISTYM

  • Pojęcia dotyczące komunikowania się.
  • Komunikat Ja i Komunikat Ty; na poziomie umiejętności i przekonań.
  • Podmiotowość w relacji.

CO POMAGA? CO PRZESZKADZA?

  • Wspierające różnice, wspierająca uważność, wspierające tu i teraz.
  • Ocena, doradzanie, wcisk, stereotyp, założenie.
  • Postawy nieaktywnego słuchania; egocentryczny gaduła, krytyk, słuchacz w monologu wewnętrznym, słuchacz wybiórczy.
  • Budowa i rola informacji zwrotnej, oraz reakcje na informację zwrotną.

KONCENTRACJA UWAGI i UWAŻNOŚĆ

  • Praktyka optymalnego doświadczenia M. Cikszentmichalyi.
  • Uważność i słuchanie, czynniki wspierające.
  • Empatia na 3 różnych poziomach.
  • Czynniki wewnętrzne utrudniające utrzymanie koncentracji?
  • Funkcje pytań. Pytania pogłębiające i doprecyzowujące.
  • Parafrazy, odzwierciedlenie i podsumowanie.
  • 4 Poziomy Komunikacji wg. F. S. Von Thuna.
  • Stopień ujawniania siebie w relacji z drugą osobą.

KOMUNIKACJA NIEWERBALNA. SPÓJNOŚĆ GESTÓW I SŁÓW.

  • Źródła pewności siebie na poziomie mowy ciała.
  • Elementy mowy ciała, mimika. Efekty wpływania za pośrednictwem mowy ciała. Postawy i mimika utrudniające relacje. Efekty kontrolowania mowy ciała
  • Słowa których należy unikać.
  • Wypełniacze werbalne.

EFEKTYWNE WYWIERANIE POZYTYWNEGO WPŁYWU

  • Słowa zwracające uwagę.
  • Memy ? słowa z ładunkiem emocjonalnym.
  • Inspirowanie i motywowanie, główne motywatory osoby.
  • Sposoby przyciągania uwagi. Sposoby kierowania rozmową.
  • Wykrywanie kłamstwa.
  • Intuicyjne odzwierciedlenie w relacji i funkcje neuronów lustrzanych.

EFEKTYWNE POKONYWANIE KONFLIKTÓW RELACJI

  • Kto jest moim „antagonistą” komunikacyjnym?
  • Czego unikać w kontakcie z poszczególnymi typami komunikacji?
  • Co motywuje do działania każdy z typów komunikacji?
  • Jak budować komunikację w relacji z innym typem osobowości?
  • Wartości i przekonania, a komunikacja z drugą osobą.
  • Źródła konfliktów w relacji.
  • Typowe postawy wobec konfliktów.
  • Sposoby rozwiązywania konfliktów.

GNIEW I TWOJE REAKCJE NA GNIEW DRUGIEJ OSOBY

  • Fazy gniewu.
  • Twoje emocje i reakcje na poziomie ciała w sytuacji trudnej.
  • Adekwatne zachowania w każdym z etapów procesu.

POSTAWA ASERTYWNA

  • Definiowanie asertywności.
  • Prawa Fansterheima.
  • Nawyki i postawy życiowe.

TECHNIKI ASERTYWNE

  • Asertywna obrona przed krytyką.
  • Reagowanie na atak werbalny.
  • Asertywna klaryfikacja sytuacji niejasnych.
  • Asertywna odmowa.
  • Asertywna pochwała.
  • Asertywne wyrażanie oczekiwań.

INNE TERMINY

Brak szkoleń spełniających podane kryteria.

Przejdź do kalendarza szkoleń lub wprowadź inne słowa kluczowe.

REJESTRACJA NA SZKOLENIE

Aby zarejestrować się na szkolenie wypełnij pola poniższego formularza rejestracji, a następnie naciśnij przycisk WYŚLIJ ZGŁOSZENIE. Możesz również wypełnić i wysłać na nasz adres e-mail szkolenia(at)okti.pl zeskanowany FORMULARZ PDF. W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny pod numerami +48 519 734 643 lub +48 503 185 645.

Rejestrując się na szkolenie akceptujesz warunki Regulaminu szkoleń.

REJESTRACJA ON-LINE

Rejestracja na to szkolenie jest już zamknięta.