Szkolenie Przywództwo i motywowanie w zarządzaniu zespołem
TERMIN: 16.03.2015 - 17.03.2015 09:00 - 17:00
MIEJSCE: Chmielna 132/134, 00-805 Warszawa
CENA NETTO:
BRAK MIEJSC
MENADŻER Z PASJĄ I SKUTECZNY LIDER W TWORZENIU EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW W ORGANIZACJI. WARSZTAT W OPARCIU O KONCEPCJĘ ZARZĄDZANIA SYTUACYJNEGO BLANCHARDA.
W przewodzeniu ludziom ważny jest efekt w postaci motywacji pracownika, ponieważ motywacja ma decydujący wpływ na jego efektywność. Zbyt niski poziom motywacji wpływa niekorzystnie na wyniki pracy i powoduje zniechęcenie do jej kontynuacji.
Nie ma jednego, idealnego stylu kierowania/przewodzenia pracownikom, prowadza?cego do wyników i sukcesów! Styl kierowania powinien być dostosowany indywidualnie do każdego pracownika, do poziomu jego gotowości do realizacji różnych zadań i kompetencji jakie posiada w danym momencie. Zdobycie umiejętności właściwego, wyznaczania kierunku rozwoju ludzi, motywowania i zarządzania pracownikami, jest najważniejszym zadaniem dla menadżerów. Odpowiednie umiejętności w tym zakresie, są również niewątpliwie kluczowym czynnikiem zdobywania trwałej i trudnej do podważenia przewagi konkurencyjnej dzisiejszych organizacji.
W naszym warsztacie, proponujemy Państwu, poznanie i przećwiczenie konkretnych narzędzi zwiększania motywacji i efektywności wśród pojedynczych pracowników i w całym zespole. Proponowane przez nas podejście, oparte jest o koncepcję zarządzania sytuacyjnego Blancharda.
Podczas warsztatu wykorzystujemy między innymi grę WINNICA.
- MYŚLENIE STRATEGICZNE
- PRZYWÓDZTWO
- PODEJMOWANIE DECYZJI
UDZIAŁ W SZKOLENIU POZWOLI ROZWINĄĆ UMIEJĘTNOŚCI:
- Zindywidualizowania oddziaływania na podwładnych w zespole.
- Rozpoznania własnego stylu kierowania ludźmi i skutecznych metod jego rozwijania.
- Komunikacji i jej wpływu na sposób postrzegania i działania innych ludzi.
- Zwiększenia motywacji do działania u podwładnych.
- Komunikowania się z jednostką i zespołem.
- Wyznaczania i rozliczania celów.
PROGRAM SZCZEGÓŁOWY
JA, JAKO LIDER:
- Z kim chcą dziś pracować ludzie? Jakiego przywódcy oczekują pracownicy? Nowe spojrzenie na efektywność menadżera, jako skutecznego przywódcy w organizacji.
- Budowanie autorytetu i wizerunku przywódcy. Jakie kompetencje menedżerów przekładają się na zyski? Co najwięksi menedżerowie na świecie robią inaczej, aby działać efektywnie i skutecznie? Analiza ich silnych i słabych stron. Przeniesienie wypracowanych wniosków na własne postawy i zachowania uczestników. Stworzenie mapy cech i umiejętności dobrego menadżera – przywódcy.
- Wprowadzenie do koncepcji zarządzania sytuacyjnego. Jakie doświadczenia mają Uczestnicy, przykłady zarządzania w firmach w praktyce.
LUDZIE – DIAGNOZA ZESPOŁU I DBANIE O ROZWÓJ PRACOWNIKA, JAKO PODSTAWOWA UMIEJĘTNOŚĆ MENADŻERSKA:
- Dlaczego jeden styl zarządzania nie sprawdza się dla wszystkich członków zespołu?
- Jak dokonać zmiany w postawach pracowników?
- 4 poziomy dojrzałości pracownika:
- Entuzjastyczny debiutant (niskie kompetencje i wysokie zaangażowanie).
- Rozczarowany adept (niskie kompetencje i niskie zaangażowanie).
- Kompetentny, lecz ostrożny praktyk (wysokie kompetencje i niskie zaangażowanie).
- Samodzielny specjalista, ekspert (wysokie kompetencje i wysokie zaangażowanie).
- Różnice potrzeb rozwojowych pracownika w zależności od poziomu jego rozwoju – charakterystyka poszczególnych etapów.
- Jakie decyzje ma podjąć szef uwzględniając etap rozwoju pracownika i zadania do wykonania?
- Sposoby diagnozy etapu rozwoju pracownika.
- Diagnozowanie etapu rozwoju pracownika z wykorzystaniem poznanych narzędzi na bazie podanych scenariuszy.
MENADŻER ? DOSTOSOWYWANIE STYLU ZARZĄDZANIA DO PRACOWNIKA, JAKO DRUGI ELEMENT SKUTECZNOŚCI:
- Określenie dwóch podstawowych typów działań przywódczych: „Zachowania Instruujące” oraz „Zachowania Wspierające”.
- Co dzieje się z pracownikiem podczas jego pracy w firmie? Kiedy potrzebuje instrukcji, dyrektywy, a kiedy wsparcia, treningu, coachingu, czy swobody? Przegląd i dostosowanie narzędzi menedżera do poziomu rozwoju pracownika. 4 style kierowania pracownikami – zwroty typowe dla poszczególnych stylów, ich charakterystyka:
- Instruowanie, styl dyrektywny.
- Konsultowanie, styl szkoleniowy/coachingowy.
- Wspieranie, styl wspierający.
- Delegowanie, styl delegujący.
- Co motywuje (zachęca), co demotywuje (zniechęca) pracownika do pracy nad swoim rozwojem na każdym z etapów rozwoju zgodnie z teorią Blancharda? Jakie są konsekwencje niedostosowania stylu do fazy rozwojowej pracownika?
- Jak mnie widzą inni, a jak ja widzę siebie? Czyli jaki mam preferowany styl kierowania – autodiagnoza preferowanego stylu przewodzenia.
- Rozwój umiejętności przywódczych – dostosowanie stylu przewodzenia do etapu rozwoju pracownika; do poziomu doświadczenia, kompetencji i motywacji pracownika.
- Wdrożenie modelu zarządzania sytuacyjnego do własnej pracy ? analiza podległego zespołu.
EFEKTYWNY ZESPÓŁ ? PRACA DLA WYNIKÓW, JAKO TRZECI KLUCZOWY ELEMENT :
- ?Współpraca dla wyników” – jak w praktyce wdrożyć zarządzanie sytuacyjne ? uzgadniać styl przywództwa ze swoimi współpracownikami. Jak? Kiedy?
- System wartości szefa ? formułowanie oczekiwań wobec zespołu i wpływ na poziom motywacji podwładnych. Expose szefa ? Po co właściwie tu jestem? Jakie są moje wartości? Dokąd mamy razem dojść? Co będę nagradzał, a co karał?
- Rozmowa „jeden na jeden” – sposób na otwartą komunikację, budowę zaufania i coaching pracowników.
- Informacja zwrotna i jej siła. Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej, jako podstawa budowania relacji Przełożony ? Pracownik.
- Konstruktywna pochwała. Jak motywować chwaląc?
- Budowa planu działań korygujących. Konstruktywna krytyka, rozmowy korygujące zachowanie. Metody stopniowania reakcji.
- Przekazywanie trudnej informacji.
- Rozmowy oceniające pracę. Opracowanie standardu rozmowy oceniającej pracę ? etapy prowadzenia rozmowy oceniającej. Efektywna rozmowa z pracownikiem.
NARZĘDZIA WSPIERAJĄCE W ZARZĄDZANIU:
- Tworzenie atmosfery sprzyjającej współpracy i motywacji.
- Planowanie celów dla zespołu. Koordynacja działań zmierzających do osiągnięcia postawionych celów.
- Planowanie pracy z podwładnymi. Realizacja celów organizacji przez pracownika, jako podstawa w zarządzaniu i motywowaniu:
- Kaskadowanie celów: cele organizacyjne – cele zespołowe – cele indywidualne.
- Wyznaczanie celów operacyjnych. Przydział zadań. Zlecanie zadań. Monitorowanie ich wykonania i egzekwowanie.
- Przekazanie współpracownikowi informacji o celach.
- Ustalenie razem z pracownikiem kryteriów pomiaru efektywności realizacji celów.
- System rozliczania, monitorowania i kontroli, ocena efektywności pracy. W jaki sposób kontroluję pracę zespołu? Jak tworzę system mierników, jako narzędzia zarządzania ekipą handlową? Jak skutecznie monitoruję wskaźniki realizacji celu? Jak rozliczam, informuję o postępach w działaniach, niedociągnięciach, sukcesach?
INNE TERMINY
Brak szkoleń spełniających podane kryteria.
Przejdź do kalendarza szkoleń lub wprowadź inne słowa kluczowe.
REJESTRACJA NA SZKOLENIE
Aby zarejestrować się na szkolenie wypełnij pola poniższego formularza rejestracji, a następnie naciśnij przycisk WYŚLIJ ZGŁOSZENIE. Możesz również wypełnić i wysłać na nasz adres e-mail szkolenia(at)okti.pl zeskanowany FORMULARZ PDF. W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny pod numerami +48 519 734 643 lub +48 503 185 645.
Rejestrując się na szkolenie akceptujesz warunki Regulaminu szkoleń.
REJESTRACJA ON-LINE
Rejestracja na to szkolenie jest już zamknięta.