Wielu z pośród managerów wpada w zawodową pułapkę pod tytułem: "tylko ja potrafię zrobić to najlepiej", a potem skarżą się na nadgodziny. Podobne działanie można także często spotkać wśród gospodyń domowych, które uważają siebie za specjalistki w każdym codziennym...
Small talk to pochodzące z języka angielskiego określenie rozmów o mało istotnych sprawach, złośliwi twierdzą, iż to rozmowy o niczym. Cele są stricte towarzyskie. Ze small talkiem możemy się spotkać dosłownie wszędzie, zarówno w sklepie czy nawet w windzie....
Każdy początek niesie ze sobą ekscytację, ciekawość, a także i pewne obawy pod tytułem: "jak to będzie". Podobne emocje towarzyszą każdemu nowicjuszowi w pierwszych dniach w nowej pracy. Przeważnie pierwszy dzień to zapoznanie z przepisami oraz członkami zespołu, niby...
W dniu 14 września obchodzony jest Międzynarodowy dzień walki z wypaleniem zawodowym. Monotonia pracy, stały harmonogram dnia, natłoczenie obowiązków oraz stres, a także nadgodziny to realia codziennej rzeczywistości ludzi na całym świecie. Niby mówi się rób to co kochasz,...
Budowanie atmosfery w zespole, bazowanie na wzajemnej lojalności i współpracy, kształtowanie komunikacji oraz efekt synergii - to popularne "hasła" dzisiejszych korporacji, które na pozór wydają się błahe i wyświechtane, a z drugiej strony kiedy tylko któregoś z elementów zabraknie...
Kiedyś praca w obszarze sprzedaży była definiowana jednoznacznie. Określenie wachlarzu zadań pracownika sprzedaży stricte związane było z transakcjami nakłonienia klienta do kupna usługi lub produktu. Dzisiaj te działania podzielone są na PR czyli Public relations, komunikację oraz marketing, który...
Spotkania integracyjne owiane są wieloma mitami, jedni je uwielbiają, inni lubią bo muszą, a jeszcze inni uważają to za zbędny firmowy wymysł. Sama idea spotkań towarzyskich po pracy zaczerpnięta jest z odległych czasów, kiedy ludzie spotykali się bardzo często i...
Struktura firmy to jej formalny sposób wewnętrznej organizacji, to zapisanie stanowisk i powiązanie ich ze sobą. Obecnie wiele korporacji ma struktury drabinowe (funkcjonalne), czyli takie w których stawia się na rozbudowaną kadrę kierowniczą począwszy od dyrektorów, managerów poprzez liderów...
Myślę, iż większości z nas czas przecieka przez palce. Idziemy do pracy, parę spotkań, kilka wysłanych maili, lunch i tak mija 8 godzin. Niby dużo, a w rzeczywistości okazuje się, że wciąż za mało. Gdzie jest więc ten cenny czas? Może w smartphonie, serwisach społecznościowych, przy automacie z kawą,...
Gdyby mi się tak chciało jak mi się nie chce! Często nasz dzień, a szczególnie poniedziałek zaczynamy od takiego motta przewodniego. Z pewnością nie jest to motywujące do pracy. Szacuje się, że co najmniej jedna trzecia Polaków z takim...