Częstym błędem związanym z organizacją czasu jest fakt, że wszystko usiłujemy zrobić sami. Niemal każdy z nas ma możliwość powierzania zadań innym (podwładnym lub współpracownikom), ale wielu z nas robi to niechętnie. OPÓR W DELEGOWANIU ZADAŃ (MOŻLIWE WYMÓWKI): „wyjdę na...
Jak powszechnie wiadomo, ideały nie istnieją, tak samo jest w życiu zawodowym - nawet najlepszym managerom zdarzają się błędy. Często na pułapkę bycia w 100% efektywnym kierownikiem łapią się osoby, które stawiają swoje pierwsze kroki na kierowniczych stanowiskach. Nie...
Rozmowa rekrutacyjna zazwyczaj składa się z wywiadu i części ćwiczeniowej (najczęściej rozwiązanie case study lub testu). W czasie specyficznego wywiadu padają najczęściej typowe pytania, a na końcu zawsze jest czas na pytania ze strony kandydata do pracy. Z wywiadu z...
Rozmowa rekrutacyjna zazwyczaj przebiega według określonego schematu, dlatego też w minimum 80% można się do niej przygotować. Aby to ułatwić należy zapoznać się z pytaniami, które w większości przypadków zostaną nam zadane, bo sprawdzają doświadczenie, a także nastawienie. Oto...
Open space, pokoje, boksy czy może praca zdalna? Sprawdźmy co sprawdza się w polskich organizacjach. Trendem płynącym z Ameryki od XIX wieku jest tworzenie przestrzeni do pracy na otwartej powierzchni, bez ścian działowych i pokoi. Przeszklone sale konferencyjne, tak zwane...
W natłoku informacji, zadań i rozterek życia codziennego gubią się takie pojęcia jak ważność, celowość i przede wszystkim zasadność. Czasem, pędzimy 5 dni w tygodniu jak nakręcone robociki, a i tak brakuje nam wciąż czasu na realizację celów. Niestety...
Czas jest towarem deficytowym. Nie można go odzyskać, ani niczym zastąpić, a także niemożliwym jest kupienie go. Nauka oszczędnego i rozsądnego organizowania czasu jest jedną z najważniejszych umiejętności, którą powinien opanować człowiek. Właściwe wykorzystanie czasu jest istotne w odniesieniu...
Zarządzanie pracownikami wymaga zastosowania różnorodnych stylów przywódczych. Sposób zarządzania zależny jest od osobowości pracownika, stażu pracy i rodzaju zadań. Częstym błędem managerów jest stosowanie tego samego stylu zarządzania do każdego pracownika bez względu na jego poziom zaangażowania czy też...
Na pewno w Twoim otoczeniu są osoby, które swoją aurą, osobowością oraz zaangażowaniem budzą podziw i przychylność innych. Poza genetycznymi skłonnościami mają one zazwyczaj wysoki poziom pewności siebie. Popatrzmy na polityków, aktorów i wokalistów z pierwszych stron gazet -...
Zdolność wyznaczania celów, planowania i dążenia do ich realizacji ma ogromny wpływ na życie człowieka i jego samorealizację na płaszczyźnie zawodowej. Kluczowym etapem pracy w każdym obszarze jest planowanie. Wykonanie dobrego planu przybliża do realizacji zamierzeń i sprawia, że...