Mowa ciała czyli tak zwana komunikacja niewerbalna to bardzo ważny i często pomijany aspekt naszego życia. Wiadomo bowiem, iż 55% naszej komunikacji stanowi mowa ciała, a tylko 7% o naszym rozmówcy dowiadujemy się ze słów. Pozostałe 38% przypisywane są...
Istnieje lista 67 kompetencji, opracowanych przez zespól Michael M. Lombardo i Robert W. Eichinger, służących do pomiaru skuteczności osoby w biznesie. Lominger to połączenie ostatnich nazwisk twórców systemu, który jest popularnym narzędziem do rozwijania, definiowania i  zrozumienia kompetencji przywódczych. Badając...
Zbudowanie właściwej relacji z klientem ma kluczowe znaczenie dla przebiegu całego procesu sprzedaży. Nienawiązanie pozytywnej relacji często powodować może niepowodzenie podczas finalizacji transakcji. Interesant, który znajdzie choć niewielką nić porozumienia z doradcą, chętnie mówi o swoich potrzebach i wymaganiach,...
W czasie spotkań biznesowych, transakcji sprzedażowych jak i podczas rozmów prywatnych często trafiamy na różnego rodzaju przeszkody stające na drodze do porozumienia. Są to tak zwane bariery komunikacyjne. Bariery te utrudniają komunikację i są źródłem wielu niepowodzeniem. Komunikacja to rozumienie...
Tam gdzie jest zbiorowisko ludzi pojawiają się plotki, tajemnice i wbrew powszechnej opinii nie jest to wcale związane z różnicami między płciami. To co w pracy jest pewne niezależnie od firmy czy placówki to pensja i plotki. Niepozorne plotki...
Zdolność wyznaczania celów, planowania i dążenie do ich realizacji ma ogromny wpływ na życie większości z nas. Czas mamy ten sam ale różnimy się w tym w jaki sposób nim gospodarujemy. Podstawą zarządzania czasem jest planowanie. Opracowywanie planu działania...
FEEDBACK to konstruktywny komentarz na temat działań, sytuacji lub problemów. Powinien obejmować pochwałę jak i wskazywać, co wymaga poprawy. Celem udzielenia informacji zwrotnej powinno być zmotywowanie do dalszej pracy, weryfikacja błędów z równoczesnym wskazaniem słabych i mocnych stron. Jak tego...
Codzienne życie dostarcza nam dużej dawki stresu: rosnące wymagania zarówno na płaszczyźnie zawodowej jak i prywatnej, szybkie tempo życia oraz niedoścignione ideały sprawiają, że odczuwamy dużą presje i trudniej nam się żyje. Nasza samoocena nie jest budowana na podstawie...
Według psychologów asertywność, popularnie nazywana sztuką mówienia "nie" jest nabytą umiejętnością wyrażania swoich uczuć i potrzeb, przy jednoczesnym szacunku dla drugiej osoby i jej zdania. Nie wiele osób zdaje sobie sprawę z tego, iż postawa asertywna jest efektywną drogą do sukcesu i bycia...
Częstym błędem związanym z organizacją czasu pracy i jego wiecznym brakiem - jest fakt, że wszystko usiłujemy zrobić samemu. Powodem takiego zachowania jest nieustająca potrzeba kontrolowania własnych obowiązków i spraw. Ponadto przekazanie komuś polecenia i poprawa ewentualnie popełnionych błędów...