Na temat zarządzania, kompetencji menedżerskich i cech osobowości lidera powstało mnóstwo opracowań i wskazówek. W tym artykule postaram się wskazać 5 najbardziej kluczowych kompetencji menedżerskich, których szlifowanie zarówno samodzielne jak i z pomocą coacha zaowocuje w najbliższej perspektywie. Złota piątka...
Zarządzanie emocjami (inteligencja emocjonalna) powinna być przedmiotem obowiązkowym zdawanym na ocenę od przedszkola do studiów, a nawet w pracy! Dlaczego? Bo dzięki wiedzy o swoich emocjach i emocjach innych ludzi poznamy odpowiedź na przysłowiowe pytanie: "jak żyć?". Jeśli Twoim życiem...
Pożeracze czasu to domena naszych czasów, szczególnie teraz gdy coraz bardziej popularna jest praca zdalna, która wymaga dużego zaangażowania i motywacji wewnętrznej. Każdy człowiek mógłby stworzyć własną listę zachowań, które wpływają na spadek koncentracji, a ich realizacja odciąga w...
Gdyby porównać  transakcje sprzedażowe, które pamiętają czasy pierwszych ludzi do panujących obecnie sprzedaży internetowych, czy też nawet powszechnych wyprzedaży typu black friday można zobaczyć, iż mechanizm jest dość podobny. Mam tu namyśli kupującego, którego celem jest jak najtańsze kupno...
Praca zdalna owiana jest wieloma mitami, dla niektórych to czas na przysłowiowe umycie okien czy też poruszanie myszką, by system uznał, że pracujemy. A dla innych to z kolei czas pełny efektywnej pracy, bo domowe warunki zapewniają ciszę i...
Powszechnie znamy wiele stylów przywództwa, najbardziej rozpowszechnionymi stylami jest zarządzanie demokratyczne, liberalne oraz autokratyczne. Jak wiadomo, każde ma swoje wady i zalety, mniejsze bądź większe. Styl zarządzania zależy też od kultury organizacji oraz rodzaju zadań i osób, które w...
Można śmiało powiedzieć, iż każdy z nas może zostać liderem, ale czy skutecznym i takim, za którym zespół będzie podążać, a zadania realizowane będą z satysfakcją? Słuchając mitów i opowieści różnych treści, zasłyszanych od osób pracujących w różnych organizacjach,...
Biznesplan kojarzy nam się z narzędziem, które zarezerwowane jest dla dużych przedsiębiorstw, korporacji, nowo powstałych organizacji i firm zatrudniających wielu pracowników. Natomiast, teoria wskazuje, iż biznesplan powinien być sporządzony w przypadku każdej firmy, a nawet instytucji państwowej i to...
Brak samodyscypliny w zarządzaniu czasem prowadzi do odkładania najważniejszych spraw na później. Ciągłe działanie w podobny sposób wchodzi w nawyk, dlatego należy za wszelką cenę unikać zwlekania i odkładania najpilniejszych spraw na później. Prokrastynacja to nic innego jak nawyk...
Skuteczne gospodarowanie czasem pozwala skupić uwagę na kluczowych zadaniach, zwiększa produktywność człowieka oraz pozwala unikać niewłaściwego wykorzystania czasu. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu sobą w czasie, człowiek potrafi sprecyzować, co jest dla niego ważne zarówno w pracy, jak i w życiu...