Często mówiąc o udzielaniu feedbacku, koncentrujemy się na tym jak przekazać w przystępny sposób pracownikowi informację o tym, co źle zostało zrobione lub o tym jakie wyniki w ostatnim miesiącu zostały osiągnięte. Słowa krytyki ubieramy w miłe epitety i...
Nauka oszczędnego i rozsądnego gospodarowania czasem jest jedną z najważniejszych umiejętności, którą warto opanować. Właściwe wykorzystanie czasu jest istotne w odniesieniu do wszystkich dziedzin życia, ale szczególne znaczenie ma w przypadku aktywności zawodowej. Korzyści wynikające z opanowania procesu zarządzania czasem...
Większość konfliktów i to nie tylko na gruncie zawodowym ale również i prywatnym spowodowanych jest nie tyle co różnicą zdań, bo powszechnie wiadomo, że ilu ludzi na świecie tyle opinii, a błędami w zakresie komunikacji. W szkole, uczymy się...
Awanse wewnątrz struktury firmy są aspektem znaczącym przy wyborze miejsca pracy. Zdecydowanie bardziej wolimy takie organizacje, które umożliwiają przyszły awans i rozwój kariery zawodowej. No tak, ale co zrobić kiedy już dostaniemy "stołek wyżej" i nagle w jeden dzień,...
Komunikacja to w skrócie proces dwuetapowy, składający się z adresata, czyli osoby, która udziela komunikatu oraz odbiorcy. W potocznym rozumieniu komunikacja kojarzy nam się z mówieniem. Zapominamy o tym, że tak naprawdę niezwykle ważne dla komunikacji jest jednak słuchanie....
Skuteczne zarządzanie zespołem wymaga doświadczenia i lat praktyki. Nikt nie rodzi się liderem idealnym. Średnio trening zarządzania ludźmi trwa od 2 do 3 lat. W zarządzaniu zespołem ważne są dwa filary - motywacja i stosowany styl przywództwa. Co motywuje...
W poprzednim artykule pod tytułem: Przekonania - wewnętrzna i osobista mapa świata, wyjaśniono czym są przekonania, jaka jest ich geneza oraz czy to dobrze, że w ogóle istnieją. Dla przypomnienia jak duży wpływ na nasze funkcjonowanie mają nasze przekonania...
Widzimy ten sam świat, te same rzeczy, te same zachowania, a jednak często spotykamy się z różnicą zdań i opinii. To kwestia perspektywy! Czyli Twojego, osobistego sposobu patrzenia na świat, który kształtowany jest przez Twoje własne przekonania. Przekonania to drogowskazy,...
Można śmiało powiedzieć, że ilu ludzi na świecie tyle osobowości, czyli około 7,5 miliarda. Jednak, przyglądając się sposobie postępowania wielu osób, C.G.Jung zauważył, że ludzkim zachowaniem mogą kierować cztery składowe: myślenie, intuicja, doświadczenie oraz emocje. Na podstawie tych czterech...
Częstym błędem związanym z organizacją czasu jest fakt, że wszystko usiłujemy zrobić sami. Niemal każdy z nas ma możliwość powierzania zadań innym (podwładnym lub współpracownikom), ale wielu z nas robi to niechętnie. OPÓR W DELEGOWANIU ZADAŃ (MOŻLIWE WYMÓWKI): „wyjdę na...