Zarządzanie młodym pokoleniem

22
0
UDOSTĘPNIJ
zarządzanie młodym pokoleniem

Zarządzanie młodym pokoleniem to nie lada gratka. Na pierwszy rzut oka patrząc na dzisiejszych młodych widzimy, iż są pewni siebie, pełni zapału do serwowanie po Internecie, bardzo otwarci, kreatywniwiedzą czego chcą. Dla bardziej doświadczonych liderów, którzy zdarli zęby na zarządzaniu, stosunek do pracy przedstawicieli pokolenia y i z może niekiedy budzić zdziwienie.

Millenialsi są obeznani z technologią i mają wiele kontaktów on-line, choćby z kolegami z zagranicy. Smartfony i media społecznościowe stanowią integralną część ich życia, do tego stopnia, że ​​aż 56 procent z nich nie przyjęłoby pracy, w której odmówiono, by dostępu do sieci społecznościowych.

Aby znaleźć wspólny język z młodymi kolegami trzeba poznać specyfikę ich dorastania i środowiska w którym stawiali pierwsze kroki. Ich rodzice, przedstawiciele wyżu demograficznego i budzącej się z szarości powojennej Polski, chcieli przychylić im nieba i dać to czego sami nie mieli, stąd pokolenie po 1995 roku ma to czego chce. Dostępność właściwie wszystkiego w telefonach, powoduje, iż nie lubią oni czekać. Ponadto coraz to nowsze technologię sprawiły, że świat wirtualny jest dla nich na równi z realnym.

Jak zatem zarządzań przedstawicielami ówczesnego, młodego pokolenia?

Kluczowe jest zapewnienie warunków pracy, które umożliwiają dostęp do nowych technologii. Kontrola pracy natomiast powinna być stricte zadaniowa, a nie godzinowa. Młodzi, preferują pracę zadaniową, a najlepiej wielozadaniową – w tym są najlepsi. A więc, wyznaczaj terminy i ustalaj kamienie milowe. Ponadto często organizuj spotkania typu burza mózgów – koniecznie zaczynaj od small talku i nie przedłużaj trwania spotkania, bazuj na konkretach.

Jak dowodzą badania, przedstawicieli generacji y i z do pracy motywują wysokie stawki godzinowe, a także benefity pozapłacowe, chociażby takie jak ubezpieczenie zdrowotne, karty multisport czy nowoczesne biura umiejscowione w drapaczach chmur. Ponadto ze względu na swoje hobby i zainteresowania takie jak podróże czy kontakty z mieszkańcami całego świata kluczowa jest dla nich równowaga między pracą, a życiem zawodowym. Stąd o ile ich rodziców trzeba było uczyć jak żyć według zasady wokr-life-balance, dzisiejsi młodzi mają to we krwi. Nie żyją, po to by pracować, ale pracują, by „godnie” żyć.

Millenialsi są znani z braku szacunku dla konwencjonalnych struktur władzy. Dorastali w bardziej zrelaksowanym i liberalnym społeczeństwie. Jako lider bądź mentorem, wykazuj się doświadczeniem i aktywnie słuchaj. Unikaj patrzenia z góry i ścisłej dyscypliny. Oferuj ciągłe informacje zwrotne. Millenialsi lubią wiedzieć na czym stoją i w którym kierunku podążać.

Reasumując, „igreki” i „zetki” mają dużą ochotę na nowe doświadczenia i rozwijają się w pracy przy krótkoterminowych celach, w których widać szybkie oraz widoczne rezultaty. W kwestiach komunikacji i narzędzi zarządzania kluczowy jest dla nich feedback, praca zadaniowa, komunikacja krótka i konkretna, najczęściej mailowa, dobra atmosfera w pracy, możliwość rozwoju osobistego oraz dostępność szkoleń. Nadrzędną zasadą młodych jest to, że nie pracują tylko dla wypłaty, w pracy ma być „cool”.

KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here