Jak budować długofalowe relacje z klientem ?

903
0
UDOSTĘPNIJ
Długofalowe relacje

Jak budować długofalowe, trwałe i dobrej relacje z klientem ? Bądź cierpliwy i przede wszystkim nie staraj się zbyt szybko spoufalać i próbować stać się dobrym kolegą, przyjacielem. Lepiej budować takie relacje powoli i kierować się kilkoma ważnymi zasadami.

Wyceniaj relację wyżej niż poziom sprzedaży…

Klienta i jego potrzeby stawiaj przed swoimi nawet, jeśli oznacza to utratę sprzedaży. Z pewnością dbanie o biznes klienta zaprocentuje w przyszłości.

Nie próbuj być przyjacielem zbyt szybko…

Dbaj o relację personalną z klientem, jednak pozwól jej rozwijać się naturalnie i stopniowo. Jeśli będziesz zbyt natarczywy zniechęcisz do siebie wielu ludzi.

Zrozum, co jest dla klienta ważne i czego potrzebuje…

Jeśli od pierwszego kontaktu będziesz próbował sprzedać swoje produkty lub usługi, a nie podyskutujesz o sytuacji i realnych oczekiwaniach, pokażesz klientowi, że nie interesuje Cię jego biznes. Po prostu chcesz mu sprzedać cokolwiek, a wówczas trudno o zaufanie.

Pomóż klientowi dostać to, czego potrzebuje…

Wydaje się oczywiste, jednak nie wszyscy o tym pamiętają. A to jest klucz każdej sprzedaży. PAMIĘTAJ: sprzedaż nigdy nie dotyczy Twoich potrzeb !

Nie bądź „bohaterem”…

Klient nie oczekuje, że ochronisz go przed wszystkimi błędami i podasz mu wszystkie rozwiązania. Klient potrzebuje Twojej pomocy, rady i dobrych wskazówek, ale to on chce być ?bohaterem?, tym który osiągnął cel.

Nigdy nie naciskaj…

Zawsze, kiedy próbujesz sprzedać produkt lub usługę, nie myśl o wyniku na końcu sprzedaży, myśl o tym, jaką wartość przyniesie Ci na koniec relacja, którą zbudujesz.

Bądź najlepszy…

Jeśli nie jesteś najlepszy na rynku w tym, co robisz, staraj się poprawić i stać się najlepszym. Jeśli Twoja firma nie jest najlepsza, znajdź lub utwórz nową, taką, która stanie się najlepsza w swojej branży.

Daj klientowi coś extra…

Dostarczenie produktu lub usługi zgodnie z umową jest niezbędnym minimum. Dla dobrej i długofalowej relacji, zrób więcej, znajdź coś ekstra, co da klientowi poczucie, że jest dla Ciebie ważny.

Z doświadczenia wiem, że stosowanie tych kilku prostych zasad pozwoli zbudować dobre relacje z klientem, które będą funkcjonowały i przynosiły wartość w dobrych i złych czasach. A to właśnie w złych czasach możemy sprawdzić jak zbudowaliśmy nasze relacje i jaka jest ich wartość. Spróbuj?

KOMENTARZ

Please enter your comment!
Please enter your name here