Zdolność wyznaczania celów, planowania i dążenie do ich realizacji ma ogromny wpływ na życie większości z nas. Czas mamy ten sam ale różnimy się w tym w jaki sposób nim gospodarujemy. Podstawą zarządzania czasem jest planowanie. Opracowywanie planu działania...
FEEDBACK to konstruktywny komentarz na temat działań, sytuacji lub problemów. Powinien obejmować pochwałę jak i wskazywać, co wymaga poprawy. Celem udzielenia informacji zwrotnej powinno być zmotywowanie do dalszej pracy, weryfikacja błędów z równoczesnym wskazaniem słabych i mocnych stron. Jak tego...
Codzienne życie dostarcza nam dużej dawki stresu: rosnące wymagania zarówno na płaszczyźnie zawodowej jak i prywatnej, szybkie tempo życia oraz niedoścignione ideały sprawiają, że odczuwamy dużą presje i trudniej nam się żyje. Nasza samoocena nie jest budowana na podstawie...
Według psychologów asertywność, popularnie nazywana sztuką mówienia "nie" jest nabytą umiejętnością wyrażania swoich uczuć i potrzeb, przy jednoczesnym szacunku dla drugiej osoby i jej zdania. Nie wiele osób zdaje sobie sprawę z tego, iż postawa asertywna jest efektywną drogą do sukcesu i bycia...
Częstym błędem związanym z organizacją czasu pracy i jego wiecznym brakiem - jest fakt, że wszystko usiłujemy zrobić samemu. Powodem takiego zachowania jest nieustająca potrzeba kontrolowania własnych obowiązków i spraw. Ponadto przekazanie komuś polecenia i poprawa ewentualnie popełnionych błędów...
O ustalaniu celów bardzo dużo się mówi, jednakże nie często stosuje się je w praktyce, mimo tego, że w teorii wiemy o nich naprawdę wiele. Z opisywanego już na tym blogu badania wynika, że w latach 80-tych tylko 3% osób...
Styl zarządzania ludźmi powinien być dopasowany indywidualnie do każdego pracownika oraz do jego stopnia motywacji, dojrzałości jak i umiejętności. Dojrzałość pracownika definiowana jest w wymiarze kompetencji (wiedza, umiejętności, doświadczenie) oraz zaangażowania (wytrwałość, chęć do pracy,motywacja). Dojrzałość pracownika cechuje: • zdolność do...
Brian Tracy, ekspert w dziedzinie rozwoju osobistego i psychologii sukcesu. W swoich publikacjach udziela kilku trafnych wskazówek, na temat tego jak  zarządzać czasem i efektywnie realizować wszystkie zadania. Oto najważniejsze i kluczowe zasady zarządzania czasem w pracy: 1. Tracy uważa,...
Jako kierownik, prawdopodobnie każdego dnia pełnisz wiele różnych funkcji i twoja praca wymaga od ciebie różnorodnych kompetencji managerskich. Nieodzowną cechą współczesnych organizacji jest ich ciągła zmienność i krótki czas na podejmowanie kluczowych decyzji. Zarządzając zespołem inicjujesz nowe projekty, poszukujesz...
Kompetentny, a co najistotniejsze, efektywny pracownik, cechuje się nie tylko specjalistyczną wiedzą i umiejętnościami, ale również wysokim poziomem motywacji. Zbyt niski poziom motywacji wpływa niekorzystnie na wyniki pracy i powoduje zniechęcenie do jej kontynuacji. Dbanie o zaangażowanie pracowników jest jednym z najistotniejszych zadań kierowników. Niestety...